משוב לקוח על הבריאה

 
Eduardo Paolozzi, ניוטון, 1988. ברונזה,  Tate Britain, London "ניוטון" של אֶדוּאַרדוֹ פּאוֹלוֹצִי מוצג בגלריה טייט, לונדון, לא הרחק מ"ניוטון" של ויליאם בלייק אותו הוא "מבצע". הוא נוצק ממודל המקור הניצב בככר המפתן של הספריה הבריטית. כמו ברוב הפסלים של האמן (האנגלי ממוצא איטלקי) חלוץ הפופ-ארט, גם כאן נחקרים היחסים שבין הטכני ה"רציונלי" לבין הדימויי. "ניוטון" של פאולוצי חוזר אל "ניוטון" של בלייק בשאלה על יחסי המדע והאמנות ומפתח שאלה זו לעיסוק אינהרנטי ביחסים הללו. בלייק ביקר את המדע באמצעים ציוריים. הוא הבחין בין ההגיון הפנימי, הבלתי ניתן לפריצה של הרציונליות המדעית (מה שוויטגנשטיין מאבחן כ"קשיחות" המשוואה ב"יסודות המתמטיקה"), הגיון המתבטא ב"ניוטון" שלו בצורות הכבולות למחוגה וסרגל, אותן פורעת האמנות בצבע ובמרקם. ואולם, גם לאמנות הגיון פנימי וכבילות מעשית, זאת בעוד שבאמצעות החקירה העצמית יכולים הן המדע הן האמנות לשבור את כליהם-שלהם כדי להתחדש. פאולוצי, המציג כאן דימוי-של-דימוי שהוא תחביר צורני, חוקר דווקא את הקרבה בין שני התחומים, המנוגדים לכאורה, של המדע והאמנות, ומציב אותם על אופק משותף.

Eduardo Paolozzi, ניוטון, 1988. ברונזה,
Tate Britain, London
"ניוטון" של אֶדוּאַרדוֹ פּאוֹלוֹצִי מוצג בגלריה טייט, לונדון, לא הרחק מ"ניוטון" של ויליאם בלייק אותו הוא "מבצע". הוא נוצק ממודל המקור הניצב בככר המפתן של הספריה הבריטית. כמו ברוב הפסלים של האמן (האנגלי ממוצא איטלקי) חלוץ הפופ-ארט, גם כאן נחקרים היחסים שבין הטכני ה"רציונלי" לבין הדימויי. "ניוטון" של פאולוצי חוזר אל "ניוטון" של בלייק בשאלה על יחסי המדע והאמנות ומפתח שאלה זו לעיסוק אינהרנטי ביחסים הללו. בלייק ביקר את המדע באמצעים ציוריים. הוא הבחין בין ההגיון הפנימי, הבלתי ניתן לפריצה של הרציונליות המדעית (מה שוויטגנשטיין מאבחן כ"קשיחות" המשוואה ב"יסודות המתמטיקה"), הגיון המתבטא ב"ניוטון" שלו בצורות הכבולות למחוגה וסרגל, אותן פורעת האמנות בצבע ובמרקם. ואולם, גם לאמנות הגיון פנימי וכבילות מעשית, זאת בעוד שבאמצעות החקירה העצמית יכולים הן המדע הן האמנות לשבור את כליהם-שלהם כדי להתחדש. פאולוצי, המציג כאן דימוי-של-דימוי שהוא תחביר צורני, חוקר דווקא את הקרבה בין שני התחומים, המנוגדים לכאורה, של המדע והאמנות, ומציב אותם על אופק משותף.

 
 
 

מייק לאצ'ר: משוב לקוח על בריאת העולם – פרויקט השקה

 

הי אלהים,

 

רוב תודות על סבב העשיה האחרון. באמת משתלב. נקודות משוב אחדות:

 

1 – מאד מרוצים מכל עניין האור אם-כי מתעוררים אצלנו ספקות ביחס לשיטה השמית. "יום" ו"לילה" לא רעים אבל יש לנו הרגשה שיכולנו להשיג כאן יותר. מחשבות? ברור שזה צריך להסגר וישאק.

 

2 – Re: ה"שמיים" … לא ממש חשים את הצבע כאן. היה רצוי לנו כאן משהו קופץ יותר. שלח בבקשה חלופות.

 

3 – מעריכים את העבודה על הים והיבשה, אבל יש כרגע יותר מדי ים. הקרקע נאבדת בתוכו. כללית, הים לא מתהדהד היטב אצל המשתמשים שלנו. בשיחה עם הצוות הועלה הרעיון של ויתור כולל על הים. מחשבות?

 

4 – שמנו לב שכיסית את הארץ עשב מזריע זרע למינהו ועץ עושה פרי למינהו. האם זה מכוון? נשמח להבהרות.

 

5 – רואים שאין כרגע יותר משני מאורות גדולים ברקיע השמיים… גדול ליום וקטן יותר ללילה? משערים שאולי לא היינו ברורים בבְּריפינג המקורי. צריכים בוודאות יותר משני מאורות גדולים. מוכרחים ליצור עבור המשתמשים שלנו חוויה בעלת ערך גבוה שתיצרב בזכרון. עשה בבקשה ביקור חוזר בשקופיות שלוש-עשרה וארבע-עשרה בצרור. צועקות שאלות.

 

6 – מים שורצים חיים מקובל עלינו. ועדיין, מוכרחים לצמצם בים. מבחינתנו מדובר בשוֹאוּסטופֶּר.

 

7 – האם עופות הכנף סופיים או פלייסהולדר? סוג של דברים די מוטרפים קורים אצלם. רק רצינו לקבל הבהרה קודם שניתן משוב נרחב יותר.

 

8 – האם נוכל לקבל יותר מן הבהמה למינה וחיתו ארץ למינה? שוב, הפּאשן פּוינטס של לקוחות המטרה שלנו (שקופית שמונה-עשרה) הן אדמה וחיות נעות על פני האדמה. כל שנעשה להגדיל את כמות הקרקע יחזק באופן ניכר את היכולת להמיר את המשתמשים שלנו מצרכנים פסיביים לאוונגליסטים של המותג.

 

9 – Re: "האדם". טייק מעניין על הבריף כאן. קיימת נקודת כאב גדולה בכך שהאדם נתפס בכללותו עשוי בצלמך ובדמותך. זכור לך כפי המקווה מהצרור, כי קבוצת המשתמשים שלנו מגוונת (שקופית עשרים-ושבע) ובדעתנו הנחרצת לאפשר להם לחוש מיוצגים (שקופית עשרים-ושמונה). קיים חשש כי אם המשתמשים שלנו יראו יונקים דו-רגליים ודשנים בעמדת "רודים" בארץ ובים (אם אכן יהיה לנו ים), הם עלולים לחוש ניכור ושוב תחלש נכונותם להיות מומרים לאוונגליזם של המותג. כדאי לנסות הרצה מהירה של גרסה אלט שהוסר ממנה האדם. בר-ביצוע?

 

10 – רד בבקשה מכל עניין ה"פרו ורבו". אנו מותג לכל המשפחה ואין זה מזוהה עם האמירה שלנו (שקופית שלושים-וארבע).

 

בהחלט ידוע לי ששבת היום ותכננת להיות OOO כדי להתברך בכל אשר יצרת והכל, אבל כולי תקווה כי תמשיך לגלגל את העניין במשך הסופש. מוכרח להציג אותו בפני הצוות האקז ביום שני לקראת EOD ומקווה לתיאום עמדות ביום ראשון לקראת EOD. אהיה במשך הסופש כולו בסביבה באמצעות האימייל והצ'אט לכל מקרה שיצוץ. סומך עליך עם הצוות שלך להצלחה מנצחת כאן.

 

תודות!

 

מייק

 

 

Eduardo Paolozzi, "הדינמיקה הביולוגית", מהסדרה BUNK, 1972. הדפס רשת וליתוגרפיה על נייר,  Tate Britain, London

Eduardo Paolozzi, "הדינמיקה הביולוגית", מהסדרה BUNK, 1972. הדפס רשת וליתוגרפיה על נייר,
Tate Britain, London

 

 

מונחים: השיטה השמית, וישאק, חווית משתמש, צרור, ערך שיווקי, בריף, showstopper, פלייסהולדר, passion points, נקודות כאב, brand evangelists, גרסה אלט: אלטרנטיבית, הצוות האקז: האקזקוטיבי, OOO, EOD.

 

 

Eduardo Paolozzi, "דיוקן האמן ככלב צעיר", 1985. גבס צבוע,  Tate Britain, London מפעל החרסינה רוזנטל הזמין ב-1985 מפאולוצי דמות לסדרה בת 200 עותקים שהפסל הזה הוא גרסה גדולה שלה. צִפוי הלכה הכהה אמור להעניק לדמות מראה "עתיק". העבודה נכללה בתצוגה שהזמין מוזיאון האנושות (Museum of Mankind) בלונדון. התערוכה נפתחה ב-1986, נקראה "ממלכות קסם אבודות" ועֵרבה אוספים אתניים עם עבודות של האמן.

Eduardo Paolozzi, "דיוקן האמן ככלב צעיר", 1985. גבס צבוע,
Tate Britain, London
מפעל החרסינה רוזנטל הזמין ב-1985 מפאולוצי דמות לסדרה בת 200 עותקים שהפסל הזה הוא גרסה גדולה שלה. צִפוי הלכה הכהה אמור להעניק לדמות מראה "עתיק". העבודה נכללה בתצוגה שהזמין מוזיאון האנושות (Museum of Mankind) בלונדון. התערוכה נפתחה ב-1986, נקראה "ממלכות קסם אבודות" ועֵרבה אוספים אתניים עם עבודות של האמן.

 

 

לחצני תשוקה אחדים, שאינם קשורים בהכרח, ובסוף נקודת מכאוב (שיווקית) אחת:

 

(I'm Comic Sans, Asshole by Mike Lacher (monologue read by Tom O'Bedlam

 

John-Paul Stonard, The ‘Bunk’ collages of Eduardo Paolozzi

 

Adam Nathaniel Furman, Eduardo Paolozzi Mosaics at Tottenham Court Road Tube Station, WorldBin

 

Inge Druckrey: Teaching to See

 

An Island in the Moon: video, introduction, photographs, and text of the 1983 Cornell University theatrical production, by Joseph Viscomi, with music by Margaret LaFrance, 2003

 
Eduardo Paolozzi, "צריך הוא, נאמר, להשליך את הסולם לאחר שעלה בו", 1965. הדפס רשת על נייר,  Tate Britain, London עבודה זו, שכותרתה לקוחה מסעיף 6.54 (לפני האחרון) ב"מאמר לוגי-פילוסופי" (הטרקטטוס) של לודוויג ויטגנשטיין, היא אחת מסדרת הדפסים אותה הגדיר פאולוצי "סוג של אוטוביוגרפיה משולבת" שלו ושל הפילוסוף: שניהם חיו בבריטניה כזרים בארצם, שניהם התעניינו בטכנולוגיה ושניהם אהבו קולנוע, אבל יותר מכך, פאולוצי הבין את חקר הדימויים שלו כמקבילה אמנותית לחקר הפילוסופי של הלשון ע"י ויטגנשטיין.

Eduardo Paolozzi, "צריך הוא, נאמר, להשליך את הסולם לאחר שעלה בו", 1965. הדפס רשת על נייר,
Tate Britain, London
עבודה זו, שכותרתה לקוחה מסעיף 6.54 (לפני האחרון) ב"מאמר לוגי-פילוסופי" (הטרקטטוס) של לודוויג ויטגנשטיין, היא אחת מסדרת הדפסים אותה הגדיר פאולוצי "סוג של אוטוביוגרפיה משולבת" שלו ושל הפילוסוף: שניהם חיו בבריטניה כזרים בארצם, שניהם התעניינו בטכנולוגיה ושניהם אהבו קולנוע, אבל יותר מכך, פאולוצי הבין את חקר הדימויים שלו כמקבילה אמנותית לחקר הפילוסופי של הלשון ע"י ויטגנשטיין.

 

"נישואי העדן והשאול" מאת ויליאם בלייק, חלק א', בתרגום גיורא לשם, יקוד

 

"נישואי העדן והשאול" מאת ויליאם בלייק, חלק ב', בתרגום גיורא לשם, יקוד

 

ביל ויולה, הביאה השניה: מרטירים, מיצג וידאו בקתדרלת סנט פול, לונדון

 

ולדימיר אשכנזי מבצע: הנוקטורנים של שופן

 

מדריך אסטרטגיה שיווקית, של איגוד השיווק הישראלי

 

 

ויליאם בלייק, ניוטון, 1795/1805. הדפס צבע שעובד בדיו וצבעי מים.  Tate Britain, London מוטו אפשרי, מתוך "נישואי העדן והשאול": "...הַדְּרָכִים הָעֲקַלְקַלּוֹת שֶׁלֹא תֻּקְּנוּ הֵן דַּרְכֵי הַגְּאוֹנוּת." (בתרגום גיורא לשם.)  ומאותו מקור, תזכורת אקטואלית אחת: מִי שֶׁסָּבַל מֵעֻלְּךָ, מַכִּיר אוֹתְךָ.

ויליאם בלייק, ניוטון, 1795/1805. הדפס צבע שעובד בדיו וצבעי מים.
Tate Britain, London
מוטו אפשרי, מתוך "נישואי העדן והשאול": "…הַדְּרָכִים הָעֲקַלְקַלּוֹת שֶׁלֹא תֻּקְּנוּ הֵן דַּרְכֵי הַגְּאוֹנוּת." (בתרגום גיורא לשם.)
ומאותו מקור, תזכורת אקטואלית אחת: מִי שֶׁסָּבַל מֵעֻלְּךָ, מַכִּיר אוֹתְךָ.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: